13 Ekim 2010 Çarşamba

Indian !

Nedense motorsikletlerin oldugu yerde boyle yari giyinik (Yari ciplak !?) hanimefendiler de hep olagelmislerdir !

Bugun biraz motorlardan bahsedelim, konumuz Indian Motorsikletleri.



Amerika’nin ilk motorsiklet markasi olan Indian, ikisi de eski bisiklet yariscisi olan George M. Hendee ve Carl Oscar Hedström 1901’de yaratilmis. Marka 1953 yilina kadar Springfield, Massachusetts'te uretilmis.

Scout 600

Ilk kuruldugundan beri hizli motorlar uretmisler. Hatta 1903 yilinda dunya motorsiklet hiz rekorunu da kirmislar (Saatte 90 km. !)



1910’larda dunyanin en buyuk motorsiklet ureticisi olan marka, Amerika’daki motor yarislarinin, o yillardaki degismez galibi durumundaymis.



Firma’nin sohretli surucusu Erwin "Cannonball" Baker,1914’de San Diego’dan New York’a 11 gun, 12 saat, 10 dakikada giderek onemli bir rekora da imza atmis.

1930'larin Chief'i

Markanin en cok tutulan modelleri 1920’den 46’ya dek uretilen Scout ve 1922’den 53’e dek uretilen Chief modelleri olmus.

Ordu'nun kullandigi 841

Indian Motorlari I. ve II. Dunya Savasi’nda orduda, 1920 ve 30’larda ise polis gucunde kullanilmis.

Aynasizlar da Indian'i cok sevmis !

1940’li yillarda Indian, en buyuk rakibi olan Harley-Davidson kadar motor satmayi basarmis.



O yillarda Sirket, motorsikletin yanisira ucak motorlari, bisiklet, tekne motorlari ve hatta klima bile uretmis.



1953 yilinda iflas eden sirket, daha sonraki yillarda bircok kez el degistirmis ancak dikis tutturamamis.



Nihayet 2006 yilinda birkac Indian tutkunu yatirimci markayi satin alarak (Bu sefer gercekten) hayata dondurmusler. O zamandan beri bu guzel motorlar yeniden uretiliyor !

Hiç yorum yok: