17 Mayıs 2010 Pazartesi

Turk Tesbih Sanati


Yaklasik 3 senedir tesbihlere tutkuyla baglanmis durumdayim. Musebbibi ise esimin buyuk dedesinden kalma, yaklasik 80-90 senelik bir SIKMA KEHRIBAR tesbih. Elime ilk gectiginde hemen carpildigimi soyleyemem. Hersey yavas yavas oldu. Okudukca merakim artti. Yazili kaynaklarin kisitli olmasi beni tesbihe ve tesbih camiasina daha da yakinlastirdi. Bircok degerli (ve de uckagitci) insanla tanistim. Bircok tesbih aldim. Bu surecte de, her acemi koleksiyoncu gibi bircok kazik yedim ! Ama ne olursa olsun, geriye donup baktigimda bu ise keske daha once girseymisim diye hayiflaniyorum.





Bir cogumuz icin Tesbih lumpenlerin, gorgusuz para babalarinin veya dupeduz "Babalarin" kullandigi bir aksesuvardir. Bu nedenle de ona ve kullananlara kucumsemeyle bakilir. Boyle dusunenler icin de dogal olarak Tesbih ve Sanat kelimeleri "Oksimoron"dur. Oyle olmadigini sizlere gostermeye calisacagim. Yeni bir dunyaya girmeye hazir olun…

2 yorum:

İbrahimY dedi ki...

Selam blogunuzu yeni keşfettim. Öncelikle benim tesbih merakımın ve koleksiyonerliğimin başlangıcının da sizinle aynı dönemlere geldiğini ve benim yaptığım hataları başkalarının da yaptığını okumanın kendimi iyi hissettirdiğini söylemeliyim.

Sizden Mustsfa Ünver beyin iletişim bilgilerini bir şekilde bana ulaştırmanızı isteyebilir miyim.

y dedi ki...

Sn. sixroad, bana mail adresinizi gonderebilir misiniz lutfen